Birçoğumuz bozulan akıllı telefonlarımızı tamir servislerine teslim ederken, cihazda yer alan kişisel bilgilerimizin gizliliğini ve güvenliğini pek de önemsemiyoruz. Oysaki, yabancılar tarafından kötüye kullanılabilecek yüzlerce veri, yıllarca yanımızda olan akıllı telefonlarımızda mevcut. Bugün, Android telefonunuzu tamire vermeden önce mutlaka etkinleştirmeniz gereken ‘bakım modu’ aracının nasıl klullanıldığına bir göz atacağız.
Pek çok kullanıcı, akıllı telefonunu tamir için servis hizmetine teslim etmeden önce kişisel verilerinin korunması adına ne yapması gerektiğini bilmiyor.
Büyük bir çoğunluk, bilgilerinin yabancıların eline düşmemesi adına cihazını sıfırlama zahmetinde bulunurken, geri kalan kısım hiç bir işlemde bulunmadan tüm verilerini servise emanet ediyor.
Son birkaç yıldır Android akıllı telefonlarımızda yer alan, ancak çoğu kişinin henüz varlığından bile haberdar olmadığı servis veya bakım modu, tam da bu tür durumlarda kullanıcıların imdadına yetişiyor.
Telefonumuzu bakım moduna almak için ilk yapmamız gereken şey “Ayarlar” menüsü üzerinden, “Pil ve cihaz bakımı” bölümüne giriş yapmak.
Ardından, söz konusu bölümde yer alan “servis modu” veya “bakım modu” isimli araca tıklıyoruz.
Burada, bakım modunu etkinleştirmek adına cihazımızın yeniden başlatılmasını kabul etmemiz gerekiyor.
Telefonumuz tekrardan açıldığında, şifresiz bir şekilde giriş yapılabilirken, bize ait herhangi bir fotoğraf veya mesaj içeriği görüntülenmiyor. Bunun yerine telefonun sadece temel işlevlerinin kullanılabildiği yeni bir kullanıcı profili ve sağ altta yer alan “bakım modu” ibaresi ile karşılaşıyoruz.
Servis işleminin ardından teslim aldığımız cihazı tekrardan eski haline geri getirmek için ise bildirimlerde yer alan “bakım modundan çık” komutuna tıklamamız gerekiyor.
Daha sonra, güvenlik adına telefonumuzda kullandığımız şifreyi girmemiz isteniyor. Doğru şifreyi girdikten sonra, cihaz yeniden başlatılıyor ve kişisel bilgilerimizle eski haline geri dönüş yapıyor.
⬇️